Eka kisa oli eSprint Espoossa, jossa ykkösvälin erittäin hölmöt superhölmöilyt pilasivat kokonaissuorituksen. Ikuisten jossittelun myötä todettakoon, että kympin sakkiin olisi voinut päästä helpostikin... Kuitenkin kärkeen se vajaa 2min. Toisen minuutin jäin suunnistuksella, ja toisen tossulla, eli siis fysiikkapuolelta 20sek/km. Ei huono siihen 1min/km arvioon verraten! No, rutosti se on silti ja onhan nuo sijatkin ihan joitain ynnämuita, joista ei jää jälkipolville kerrottavaa. Onnistuneet rastivälit: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15. eli kuitenkin "ihan hyvällä prosentilla" tultiin.
Toka kisa oli viime viikonloppuna kisattu FinnSpring Paimiossa, joka oli siis pitkä matka. Alkuun yksi tyhmä 40sek virhe, keskivaiheille pari uunoa ajautumista ja sitä kautta huonoa kulku-uraa parin lisäminuutin verran, keskivaiheen loppuun eli tummumisen alkuun yksi jumalattoman kokoinen pummi ja lopussa pientä mistaakia sinne sun tänne. Lopun tummuminen mukaan ja kauden ensimmäinen metsämatka oli siinä. No ei vaineskaan. Välillä oli todella hyvä fiilis, välillä ehkä vähän huonompi. Sija edelleen ynnämuuta, eikä kisasta jäänyt sillä lailla kerrottavaa. Onnistuneet rastivälit: 1, 3, 6, 7, 10, 12, 15, 19 eli selkeästi löytyy enempi parannettavaa kuin sprintissä, noin niinkun yksinkertaisella analyysillä katsottuna.
Sellasta hyvää kokonaissuoritustahan se vähän etsii. Hyvä fiilis on sen suhteen, että se kokonaissuoritus löytyy lähitulevaisuudessa keväällä. Joku tietty saattas sanoa, että jos pitkän matkan kisassa alle puolet rastiväleistä onnistuu, niin hyvä suoritus on siitä kaukana. Onhan se, mutta ei se kuitenkaan ole. Joka tapauksessa kauden alku on antanut jo suuntaviivoja - melko odotettuja sellaisia -> siperiasta ei meikäläistä ennen ensi talvea löydä, mutta reenin parista kylläkin.
Asiaan.
Vuoden tauon jälkeen MU:lta lähtee joukkue 10milaan. Viimeisen viikon muutosten myötä meikäläinen aloittaa viestin, ja sehän kuulostaa aikas upealta! Tulostavoitteista joukkueemme osalta on turha puhua. Haetaan kokemusta ja fiilistä. Koska ensi vuonna viesti aloitetaan valoisaan aikaan (tai sitten Ruotsissa on toinen aprillipäivä) niin aloituksesta kärjessä tuleminen pimeällä täytynee suorittaa tänä vuonna. Keskityn siihen ja lähden tavoittelemaan sitä. Voi olla, että jos jalka ei nouse, tyydyn tarkkailemaan kärkimiestä, mutta nitistän sitten loppusuoralla. Ruotsiin, mars!
Pari kertaa olen tainnut tehdä julkisen 10mila-ennakon. Kerran muistan tehneenin sen niin hyvin, että TOP 3 osui täysin oikeaan, eikä kympin kärkikään paljoa heittänyt. Silloin oma aloitusosuuskin sujui nappiin. Aijai, oli ne tähdet silloin kohdillaan :D - noh, sitä muistellessa. Jos siis meinaat pistää rahaa likoon, niin tee se näiden vinkkien mukaan ;).
Osuudet ovat 10milassa seuraavat:
1 | Ja | Natt | 13,6 | |||
2 | Ja | Natt | 8,1 | |||
3 | Ja | Natt | 13,6 | |||
4 | Nej | Natt | 17,9 | |||
5 | Ja | Natt/Gryning | 10,7 | |||
6 | Ja | Gryning/Dag | 10,7 | |||
7 | Nej | Dag | 7,0 | |||
8 | Ja | Dag | 13,5 | |||
9 | Ja | Dag | 9,6 | |||
10 | Ja | Dag | 15,5 |
Järjestäjät yrittää selkeästi muuten jotain fiilunkia, sillä suomenkielisissä kilpailuohjeissa lukee, että 6. osuus on aamuhämärä/yö, tai ainakin luki joskus.
KR voittaa. Pääsee pitkälle yölle kärkiletkassa ja sitten miehet kovenee osuus osuudelta. Voi olla, että eroa tulee jo kutososuudella, mutta viimeistään seiskalla. Siellä on meinaan kovia pyssyjä. Ainoa seura, joka voi pysyä ankkuriosuudelle asti tuntumassa, on Halden SK. Sitten tiedetäänkin, että miten siinä käy.
Ja loput kymppisakkiin tulijat. Sekä Terällä että TuMella on kyse siitä, missä asemissa päästään 8. osuudelle. Aika sherlockmaista spekulointia, hehheh. Eli A) päästäänkö pitkälle yölle kärkiletkassa (uskon että molemmat pääsee) sekä B) kuinka kovaa päästää osuuksilla 5-7? Kristiansand ja Linne vaikuttavat tasaisemmilta suorittajilta eli tooositosi kovia nimiä löytyy pitkän yön jälkeenkin. Samoin Malungsilla ja IFK Göteborgilla. No ruotsalaisiahan nyt en sillä lailla tunne kuin suomalaisia, tietenkään, mutta onhan siellä sitten myös Denseln, Majorna ja Järla esimerkiksi. Mainittakoon nyt vielä Rykmentti ja Hiidenkiertäjät, jotka molemmat kolkuttulee TOP 10:n rajoilla TuMen kanssa.
Jännäähän on nähdä, että miten pitkällä yöllä letkat kasaantuu. Veikkaan, että Järlan Boström pääsee långalle melko kärjessä, ja silloin kärki menään kovaa alusta alkaen. Kratovin juna tulee perässä, mutta siinä junassa on se ongelma, että ainakaan kaikki vaunut ei pysy mukana.
1. Kalevan Rasti
2. Halden SK
3. Kristiansand OK
4. Vaajakosken Terä
5. Järla IF
6. OK Linne
7. IFK Göteborg
8. Malungs OK
9. Hiidenkiertäjät
10. TuMe
Justiinsa kympin ulkopuolelle jäänee siis RR, Denseln ja Majorna.
Oma varustus huomiseen kisaan.
VJ:n Pantherit, Zero Pointin Sport kompressiosukat, WOL:n polvitrikoot, Nonamen:n MU-paita, jossa Tievatupa-merkki, Moscowin peukkukompassi ja päähän Betty X Pro. Lisälämpöä tarvittaessa tuo MU:n buff-huivi, mahdollisesti adidaksen hihaton trikoopaita. Sitten vielä varakompassi, SI-tikku ja varavalo.
No olipas tämäkin info.
Lähretääs nauttimaan!
Laitahan kisaraporttia viikonlopulta!
VastaaPoistaTaas hyvin veikattu kahden kärki muuten!
VastaaPoista